Reklamační řád
I. Všeobecná ustanovení
Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních
podmínek prodávajícího EPROJEKTOR.cz s.r.o., IČ 04482727, DIČ
CZ04482727, se sídlem Korunní 1310/56, 120 00 Praha 2, zapsaná v
obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, sp. zn. C 248221
(dále jen „prodávající“ či „EPROJEKTOR“), a popisuje postup, jakým
způsobem přistupovat k reklamaci zboží pořízeného od EPROJEKTORu.
Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Všeobecnými
obchodními podmínkami (dále jen „VOP“) ještě před objednáním zboží.
Zároveň kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout EPROJEKTORu
potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě
se lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve kterém kupující neposkytl
požadovanou součinnost.
Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího kupující
souhlasí s tímto Reklamačním řádem.
Definice pojmů obsažené v tomto Reklamačním řádu mají přednost před
definicemi ve VOP. Pokud tento Reklamační řád pojem nedefinuje, chápe se
ve významu, v jakém je definován ve VOP. Pokud není definován ani tam,
chápe se ve významu, v jakém jej užívají právní předpisy.
V případě uplatnění servisu v rámci zakoupené či smluvené služby se
tento servisní zásah řídí výhradně podmínkami dané služby.
II. Záruka za jakost
Jako doklad o záruce vystavuje EPROJEKTOR ke každému zakoupenému zboží
doklad o zakoupení (faktura) se zákonem uvedenými údaji, které jsou
zapotřebí pro uplatnění záruky (zejm. název zboží, délka záruky, cena,
množství, sériové číslo).
Na výslovnou žádost kupujícího EPROJEKTOR poskytne záruku formou
záručního listu. Standardně však, umožňuje-li to povaha věci, vydává
prodávající namísto záručního listu kupujícímu doklad o zakoupení věci
obsahující uvedené údaje.
Pokud je to s ohledem na poskytovanou záruku potřebné, EPROJEKTOR v
záručním listě srozumitelným způsobem vysvětlí obsah poskytované záruky,
uvede její rozsah, podmínky, dobu platnosti a způsob, jakým je možno
uplatnit nároky z ní plynoucí. V záručním listu EPROJEKTOR zároveň
uvede, že poskytnutím záruky nejsou dotčena práva kupujícího, která se
ke koupi věci váží.
1. Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění
Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění začíná běžet dnem převzetí
zboží kupujícím, tj. dnem uvedeném na dokladu o zakoupení či na záručním
listě.
Lhůta je:
u nového (včetně rozbaleného) zboží 24 měsíců;
u zánovního zboží 21 měsíců (zánovním zbožím se rozumí užívané
zboží, které následně prošlo kontrolou našich odborníků a které je takto
označeno);
u zboží použitého 12 měsíců (použitým zbožím se rozumí takto
označené zboží, které je použité či servisované bez vady, přičemž
kompletnost balení nebrání plnému užívání výrobku).
Pro kupujícího podnikatele může být lhůta pro uplatnění práv z
vadného plnění upravena odlišně, je-li to u daného typu zboží výslovně
uvedeno, takto uvedená lhůta má přednost.
Lhůta končí dnem,
který se číselným označením shoduje se dnem, kdy započala a o příslušný
počet měsíců později. Délka lhůty v měsících je uvedena u každého zboží v
obchodě prodávajícího a je dostatečně vyznačena na dokladu o zakoupení.
Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruka za jakost,
zaniknou, nebyla-li uplatněna v uvedené době.
V případě vyřízení reklamace formou výměny zboží neběží nová lhůta,
rozhodující je lhůta začínající běžet dnem převzetí zboží kupujícím.
2. Jakost při převzetí
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména
prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
věc má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání
takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které
kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi
prováděné. Věc se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí
nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá. Věc je v
odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti. Věc vyhovuje požadavkům
právních předpisů.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že
věc byla vadná již při převzetí kupujícím, pokud prodejce neprokáže opak
3. Smluvní záruka za jakost
EPROJEKTOR může nad rámec zákonné lhůty (24 měsíců) poskytovat
bezplatný servis ve vyznačené lhůtě, tato služba se řídí výhradně tímto
Reklamačním řádem a zejména pak bezplatným servisem, viz článek VII.
III. Záruční podmínky
1. Kontrola zboží při převzetí
Kupující při osobním převzetí od prodávajícího zkontroluje přebírané
zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů.
Kupující při převzetí od přepravce řádně a pečlivě zkontroluje stav
zásilky (zejména počet balíků, neporušenost firemní pásky s logem,
neporušenost či poškození obalu) podle přepravního listu.
Kupující dále v den převzetí zkontroluje kompletnost zboží, zejména že
balení obsahuje vše, co obsahovat má.
Veškeré nesrovnalosti je třeba prodávajícímu nahlásit při osobním
převzetí na místě, při převzetí od přepravce je vyznačit v předávacím
protokolu přepravce nebo kupující může převzetí zásilky odmítnout, nebo
vždy je možné nahlásit na e-mail obchod@eprojektor.cz. Dále EPROJEKTOR v
případě převzetí od přepravce doporučuje přiložit fotodokumentaci
poškození a obalu.
Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z
vadného plnění. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození
zásilky nezbavuje kupujícího práva věc reklamovat, dává však EPROJEKTORu
možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
2. Uplatnění reklamace
EPROJEKTOR doporučuje pro rychlejší vyřízení reklamace uplatnit
reklamaci u autorizovaného servisu, je-li u daného typu zboží pro
kupujícího dostupný.
Seznam autorizovaných servisů:
Optoma
https://rma.fixit-service.com/
Benq
http://www.asupport.cz/pickup.php
Epson
na tento email odeslat požadavek s reklamací: level.one@epson.cz
vyřizuje VSPdata
Kupující může reklamaci uplatnit i na prodejně prodávajícího. Dále je možné reklamaci zboží odeslat na adresu prodávajícího:
EPROJEKTOR.cz s.r.o.
Korunní 1310/56
120 00 Praha 2
Zásilka
musí obsahovat: reklamované zboží (včetně kompletního příslušenství).
Dále EPROJEKTOR doporučuje přiložit kopii dokladu o zakoupení či jiným
vhodným způsobem doložit záruku zboží, podrobný popis závady a
dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zejm. zpáteční adresa a tel.
číslo). Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i závady
zboží.
Taktéž EPROJEKTOR doporučuje zvolit si požadovaný způsob vyřízení
reklamace (oprava, výměna, dobropis).
Je-li však v záručním listě či v dokladu o zakoupení zboží uveden
autorizovaný servis, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro
kupujícího bližším, uplatní kupující právo v autorizovaném servisním
středisku. EPROJEKTOR příp. autorizovaný servis vydá kupujícímu písemné
potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký
způsob vyřízení reklamace je požadován, a to emailem bezprostředně po
přijetí reklamace, v případě osobního uplatnění je předáno ihned.
Kupující si je vědom, že nedodá-li reklamované zboží včetně veškerého
obdrženého příslušenství, pak v případě odstoupení kupujícího od smlouvy
bude kupujícímu vrácena kupní cena ponížena o cenu nedodaného
příslušenství.
3. Kompatibilita
EPROJEKTOR negarantuje plnou kompatibilitu prodaných součástí s
jinými, pracovníky EPROJEKTORu, výrobcem či dodavatelem neschválenými,
součástmi, ani se softwarovými aplikacemi, jejichž funkčnost nebyla
kupujícím výslovně požadována v písemné objednávce, ledaže je taková
kompatibilita u podobného zboží obvyklá a nebylo-li EPROJEKTORem u zboží
výslovně uvedeno, že je dané zboží kompatibilní pouze s uvedeným
seznamem či není kompatibilní pouze s uvedeným seznamem.
Obdobně platí kompatibilita i pro software a jeho jednotlivé verze. Dále
platí, že pokud byla kompatibilita určitých verzí softwaru deklarována,
neplatí totéž automaticky pro jejich následující a stejně tak pro
předcházející verze těchto softwarů.
4. Výluky
Porušením ochranné pečeti, informativní nálepky či sériového čísla
se kupující vystavuje riziku zamítnutí reklamace, ledaže k poškození
dojde při obvyklém používání. Pečeti a sériová čísla jsou nedílnou
součástí zboží a nijak neomezují právo zákazníka zboží užívat a
manipulovat s ním v plném rozsahu toho, k čemu je zboží určeno.
Dále se záruka nevztahuje na poškození vzniklá (v případě, že taková
činnost není činností obvyklou a přitom není zakázána v přiloženém
návodu k použití):
mechanickým poškozením zboží,
elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje)
s výjimkou běžných odchylek,
používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou,
prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je
přímo prodejcem nebo výrobcem určeno,
neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o
zboží,
poškozením zboží či jeho části počítačovým virem apod.,
pokud se závada projevuje pouze u software, u kterého není zákazník
schopen doložit legální způsob nabytí, nebo použitím neautorizovaného
software a spotřebního materiálu,
poškozením způsobeným nadměrným zatěžováním nebo používáním v
rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami,
provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů,
zboží, které bylo upravováno zákazníkem (nátěry, ohýbání atd.),
vznikla-li vada v důsledku této úpravy,
při chybně provedeném upgrade BIOSu, firmware,
poškozením přírodními živly nebo vyšší mocí,
použitím nesprávného nebo vadného programového vybavení,
použitím nesprávného nebo neoriginálního spotřebního materiálu, ani
na případné škody v důsledku toho vzniklé, pokud takové použití není
obvyklé a přitom nebylo vyloučeno v přiloženém návodu k použití.
Tato omezení neplatí, pokud byly vlastnosti zboží, jež jsou v rozporu s
výše uvedenými podmínkami, kupujícím a EPROJEKTOREM výslovně dohodnuty,
vymíněny nebo prodávajícím deklarovány, případně je lze očekávat
vzhledem k prováděné reklamě nebo obvyklému způsobu užití zboží.
V případě, že zboží je software, vztahuje se záruka výhradně na fyzickou
čitelnost médií (média nesmí být poškrábána apod.). Okamžikem
odstranění ochranných prostředků (fólie, pečeti, otevření obálky apod.)
se kupující stává oprávněným uživatelem softwarového produktu a
akceptuje licenční ujednání výrobce software, u digitálního obsahu je to
již samotným stažením. To neplatí pro rozpor s kupní smlouvou (viz
níže).
5. Testování závady
Zboží předané k reklamaci bude testováno pouze na závadu uvedenou
kupujícím (v reklamačním formuláři, v přiloženém listě s popisem
závady). Pro uvedení závady EPROJEKTOR doporučuje písemnou formu, čímž
se rozumí také elektronická komunikace.
Bude-li reklamace zamítnuta a v případě, že kupující souhlasí s placenou
opravou, bude oprava účtována dle aktuálního platného ceníku daného
autorizovaného servisu.
Kupující tímto bere na vědomí, že EPROJEKTOR neprovádí placené opravy,
pouze je zprostředkovává u autorizovaných servisů, případně zajišťuje s
nimi komunikaci, dopravu apod. EPROJEKTOR nenese odpovědnost za
provedení opravy.
Před provedením placené opravy bude kupující informován o ceně opravy,
jejím rozsahu a době nutné k jejímu provedení. K provedení placené
opravy lze přistoupit jen po výslovném souhlasu kupujícího (resp. na
základě uzavřené servisní smlouvy) učiněném po informování dle předchozí
věty.
Bude-li reklamace zamítnuta, bere kupující na vědomí, že je EPROJEKTOR
oprávněna přefakturovat kupujícímu náklady autorizovaného servisu za
diagnostiku vady a dopravu dle ceníku daného autorizovaného servisu.
6. Odmítnutí přijetí do reklamace
A. pro znečištění zboží
EPROJEKTOR má právo odmítnout přijetí zboží do reklamace v
případech, kdy reklamované zboží a/nebo jeho součásti jsou znečištěné
nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání
zboží k reklamačnímu řízení.
B. pro zabezpečení zařízení
Je-li přístup do zařízení chráněn heslem či gestem nebo jiným
zabezpečením přístupu, je kupující při uplatnění reklamace povinen tuto
ochranu zrušit nebo heslo uvést v popisu závady. V opačném případě má
EPROJEKTOR právo odmítnout přijetí zboží do reklamace. To samé platí,
je-li takto chráněn BIOS či firmware zařízení nebo přístup na úložný
prostor zařízení. Bez plného přístupu k zařízení nemusí být možné opravu
či diagnostiku zařízení provést. V takovém případě může být reklamační
řízení zahájeno, až pokud kupující splní povinnost uvedenou v tomto
ustanovení.
Je-li na zařízení aktivována libovolná služba, která ho zabezpečuje
proti zcizení, je kupující tuto službu před uplatněním reklamace
deaktivovat. V opačném případě má EPROJEKTOR právo odmítnout přijetí
zboží do reklamace. V takovém případě může být reklamační řízení
zahájeno, až pokud kupující splní povinnost uvedenou v tomto ustanovení.
7. Tovární konfigurace
Kupující je tímto informován, aby předané zařízení do reklamace bylo
v tovární konfiguraci. (nejedná se o kalibrovaný přístroj). Zejména se
jedná o přidané či vyměněné operační paměti, pevné disky či SSD v
noteboocích a počítačích. Prodávající nenese žádnou odpovědnost za takto
přiložené díly, zejména pokud nejsou na příjemce do reklamace výslovně
uvedeny.
Původní komponenty je třeba si ponechat pro případnou reklamaci, zejména
pak pro odstoupení od kupní smlouvy.
IV. Vyřízení reklamace
1. Kupující - spotřebitel
V souladu s ustanovením § 2 odstavec 1, písmeno a) zákona č.
634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, je
spotřebitelem fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské
činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
Je-li kupující-spotřebitel, prodávající o reklamaci rozhodne ihned, ve
složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává
doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému
posouzení vady.
Reklamaci včetně odstranění vady EPROJEKTOR vyřídí bez zbytečného
odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Lhůtu 30 dnů
je možné po uplatnění reklamace prodloužit po domluvě se spotřebitelem –
takové prodloužení nesmí být na dobu neurčitou nebo nepřiměřeně
dlouhou. Po uplynutí lhůty resp. prodloužené lhůty se má za to, že vada
na věci skutečně existovala a spotřebitel má stejná práva, jako by se
jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
2. Kupující - podnikatel
Je-li kupující-podnikatel, prodávající se zavazuje o reklamaci
rozhodnout ve lhůtě 60 dnů ode dne uplatnění reklamace. O tomto
rozhodnutí bude kupující podnikatel informován na kontaktní e-mail.
V. Společná ustanovení
EPROJEKTOR vydá kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení
reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace,
případně odůvodnění zamítnutí reklamace.
Po vyřízení reklamace EPROJEKTOR upozorní o ukončení reklamace
kupujícího buď telefonicky, SMS, nebo e-mailem. Pokud bylo zboží zasláno
přepravní službou, bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu
kupujícího.
Po vyřízení uznané reklamace opravou nebo výměnou se prodlužuje záruka
zařízení o dobu trvání reklamace. Doba trvání reklamace se počítá od dne
následujícího po jejím uplatnění do dne, kdy byl kupující o vyřízení
informován.
Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů,
spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány
jako nejmenší nutné. Zejména se jedná o poštovné na zaslání reklamace. K
těmto nákladům nemusí patřit cesta vozem pro uplatnění reklamace a
expresní přepravy a další obdobné. O proplacení nákladů je nutné žádat
bez zbytečného odkladu nejdéle však do 1 měsíce od konce lhůty pro
uplatnění práv z vadného plnění.
Kupující je povinen zkontrolovat přebírané zboží a jeho soulad s
výdejním protokolem reklamace. Kupující dále zkontroluje kompletnost
zboží, zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat má. K pozdějším
námitkám již nebude přihlíženo.
Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z
vadného plnění.
Kupující je povinen reklamaci převzít bez zbytečného odkladu do 30 dnů
od ode dne kdy byl o jejím vyřízení informován, tato lhůta nemůže
uplynout dříve než 60 dnů od podání reklamace.
V případě, že reklamace není převzata kupujícím nejpozději posledním
dnem lhůty, bude prodávajícím účtováno po jejím marném uplynutí skladné
za uložení zboží ve výši 20,- Kč včetně DPH za každý den prodlení.
Pokud si kupující nevyzvedne zboží z vyřízené reklamace do 6 měsíců ode
dne, kdy byl o vyřízení informován, vyhrazuje si EPROJEKTOR právo zboží
prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.
Při výdeji zboží či proplacení dobropisu v hotovosti po vyřízení
reklamace je kupující povinen předložit doklad, na základě kterého byla
věc přijata do reklamace a musí prokázat svoji totožnost platným
dokladem totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas), a to za účelem
předcházení vzniku škod a zamezení legalizace výnosů pocházející z
trestné činnosti. Bez předložení některého z těchto dokladů může
EPROJEKTOR či její smluvní partner odmítnout zboží vydat či proplatit
dobropis.
VI. Spotřební materiál a minimální životnost
Je-li předmětem koupě spotřební materiál (např. cartridge, toner,
tisková hlava, tiskový válec, lampa projektoru, baterie, různé druhy
osvětlení a podobné) nebo je-li tento materiál součástí zakoupeného
zboží, použije se životnost místo záruky za jakost. Životnost může být
uvedena časově, v době zboží nebo v počtu použití, případně v počtu
vytištěných stan či jinak obdobně specifikovaná. U zboží může být
uvedena více než jedna z těchto životností. K úspěšnému uplatnění
reklamace je nutné dodržet všechny uváděné podmínky.
Právo kupujícího reklamovat zboží v zákonné záruční lhůtě tím není
dotčeno. Kupující však musí přihlížet k výše uvedeným skutečnostem,
neboť záruka se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým užíváním
věci a nelze ji tak zaměňovat se životností výrobku. Životnost zboží
představuje náchylnost k opotřebení způsobené obvyklým užíváním. Pokud
zboží používáte (nikoliv vlastníte) déle než je obvyklá životnost, je
pravděpodobné, že vzniknuvší vada je důsledkem běžného opotřebení, avšak
není vyloučeno, že se skutečně jedná o záruční vadu.
Životnost je EPROJEKTOR povinnen vyznačit u nabízeného zboží, jinak nemá
možnost se této životnosti dovolávat.
VII. Bezplatný servis
Na zboží prodávané s delší zárukou než 24 měsíců je zajišťován po uplynutí lhůty 24 měsíců tzv. bezplatný servis.
V případě vady zboží po lhůtě 24 měsíců bude takovéto zboží přijato do servisu a bude
opraveno, nebo
vyměněno za jiný kus se stejnými nebo lepšími parametry.
VIII. Závěrečná ustanovení
Práva kupujícího vyplývající ze zákona nejsou tímto Reklamačním řádem dotčena.
Tento Reklamační řád je platný od 26.10. 2015 a ruší platnost předchozích reklamačních řádů.
Tento Reklamační řád je k dispozici v sídle a provozovnách EPROJEKTORu nebo jako na www.eprojektor.cz.